Active Topics

BOLA BALING

Borak Berkaitan Sukan

Moderators: Paktam, faizridwan

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 7
Posts: 3485
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: BOLA BALING

Post by Paktam » Sat Mar 02, 2019 3:41 pm

feyaa27 wrote:
Sat Mar 02, 2019 3:33 pm
Paktam wrote:
Sat Mar 02, 2019 3:31 pm
feyaa27 wrote:
Sat Mar 02, 2019 3:28 pm



Ala nak dekat sama je
Baling kat gol keeper.. Tapi boling golek


Apa apa je la
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 3725
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 19 times
Gender:

PINGAT

Re: BOLA BALING

Post by Nursahirah74 » Sat Mar 30, 2019 5:52 pm

feyaa27 wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:33 pm
Paktam wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:12 pm
nananazeri wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:11 pm
Spe minat main bola Baling komen sikit
Saya suka akan bola baling aku tk suka


Apa yang @Paktam cakap saya tak faham la


Bahasa Melayu dia berterabur tu la xfaham 🤣🤣🤣
💕 Ara 💕

User avatar
feyaa27
Ahli Forum
Leftenan Muda
Leftenan Muda
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 974
Joined: Thu Nov 22, 2018 10:28 am
Mood:
Has thanked: 24 times
Gender:

Re: BOLA BALING

Post by feyaa27 » Thu Apr 04, 2019 12:01 am

Nursahirah74 wrote:
Sat Mar 30, 2019 5:52 pm
feyaa27 wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:33 pm
Paktam wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:12 pm


Saya suka akan bola baling aku tk suka


Apa yang @Paktam cakap saya tak faham la


Bahasa Melayu dia berterabur tu la xfaham 🤣🤣🤣


Bahasa melayu pon terabur .
💙FN💛

Matasepet
Ahli Forum
Kapten
Kapten
Negeri Selangor, Malaysia
Posts in topic: 8
Posts: 1530
Joined: Thu Nov 22, 2018 11:25 am
Mood:
Has thanked: 7 times
Gender:

Re: BOLA BALING

Post by Matasepet » Thu Apr 04, 2019 6:42 pm

feyaa27 wrote:
Thu Apr 04, 2019 12:01 am
Nursahirah74 wrote:
Sat Mar 30, 2019 5:52 pm
feyaa27 wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:33 pm




Apa yang @Paktam cakap saya tak faham la


Bahasa Melayu dia berterabur tu la xfaham 🤣🤣🤣


Bahasa melayu pon terabur .
Sape bahasa melayu terabur.😇😆😆
EVOS(Zxuan) 8-) :ugeek:

User avatar
feyaa27
Ahli Forum
Leftenan Muda
Leftenan Muda
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 974
Joined: Thu Nov 22, 2018 10:28 am
Mood:
Has thanked: 24 times
Gender:

Re: BOLA BALING

Post by feyaa27 » Thu Apr 04, 2019 6:45 pm

Matasepet wrote:
Thu Apr 04, 2019 6:42 pm
feyaa27 wrote:
Thu Apr 04, 2019 12:01 am
Nursahirah74 wrote:
Sat Mar 30, 2019 5:52 pm




Bahasa Melayu dia berterabur tu la xfaham 🤣🤣🤣


Bahasa melayu pon terabur .
Sape bahasa melayu terabur.😇😆😆




Paktam LA.....bm pon terabur
💙FN💛

Matasepet
Ahli Forum
Kapten
Kapten
Negeri Selangor, Malaysia
Posts in topic: 8
Posts: 1530
Joined: Thu Nov 22, 2018 11:25 am
Mood:
Has thanked: 7 times
Gender:

Re: BOLA BALING

Post by Matasepet » Thu Apr 04, 2019 6:46 pm

feyaa27 wrote:
Thu Apr 04, 2019 6:45 pm
Matasepet wrote:
Thu Apr 04, 2019 6:42 pm
feyaa27 wrote:
Thu Apr 04, 2019 12:01 am




Bahasa melayu pon terabur .
Sape bahasa melayu terabur.😇😆😆




Paktam LA.....bm pon terabur
Sian paktam..die je asyik.kene😂😂
EVOS(Zxuan) 8-) :ugeek:

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 3725
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 19 times
Gender:

PINGAT

Re: BOLA BALING

Post by Nursahirah74 » Thu Apr 04, 2019 6:52 pm

Ikasnow wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:27 pm
UNDANG-UNDANG DAN PERATURAN DALAM PERMAINAN BOLA BALING
1)Satu pasukan mengandungi 12 orang pemain. Semasa permainan, 7 orang pemain akan bermain, sementara baki 5 orang lagi akan menjadi pemain simpanan.Penggantian pemain boleh dilakukan bila-bila masa ketika dalam permainan.2)Permainan diadili oleh dua orang pengadil.3)Permainan dimulakan dengan satu balingan permulaan oleh pasukan yang memilih untuk membuat permulaan atau memulakan perlaanan. !alingan dibuat di garisan tengah.")Seseorang pemain dibenarkan #$a)menahan, menangkap, membaling, melontar atau memukul bola dengan apa %ara pun sama ada dengan tangan, lengan, kepala, paha atau lututnya$b)memegang bola untuk selama 3 saat sebelum membuat balingan atau hantaran$%) melantunkan bola berterusan dari satu tempat ke satu tempat lain dalam kaasan permainan yang ditetapkan.5)Pemain-pemain tidak dibenarkan masuk ke dalam kaasan gol ke%uali penjaga gol.&)'pabila penjaga gol keluar daripada kaasan golnya, dia akan dianggapsebagai seorang pemain padang.7)(ika bola keluar daripada garisan tepi, permainan disambung semula dengan satu balingan ke dalam oleh pasukan yang tidak menyebabkan bola itu keluar.)Semasa balingan per%uma, balingan mula atau balingan ke dalam dilakukan, pihak laan hendaklah berada pada jarak sekurang-kurangnya 3 meter daripada pembaling.

Tak masuk pun bola baling ....time tu 😂😂
💕 Ara 💕

User avatar
nananazeri
Ahli Forum
Kapten
Kapten
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 6
Posts: 1536
Joined: Thu Nov 22, 2018 10:33 am
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
Gender:

Re: BOLA BALING

Post by nananazeri » Thu Apr 04, 2019 10:36 pm

Nursahirah74 wrote:
Thu Apr 04, 2019 6:52 pm
Ikasnow wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:27 pm
UNDANG-UNDANG DAN PERATURAN DALAM PERMAINAN BOLA BALING
1)Satu pasukan mengandungi 12 orang pemain. Semasa permainan, 7 orang pemain akan bermain, sementara baki 5 orang lagi akan menjadi pemain simpanan.Penggantian pemain boleh dilakukan bila-bila masa ketika dalam permainan.2)Permainan diadili oleh dua orang pengadil.3)Permainan dimulakan dengan satu balingan permulaan oleh pasukan yang memilih untuk membuat permulaan atau memulakan perlaanan. !alingan dibuat di garisan tengah.")Seseorang pemain dibenarkan #$a)menahan, menangkap, membaling, melontar atau memukul bola dengan apa %ara pun sama ada dengan tangan, lengan, kepala, paha atau lututnya$b)memegang bola untuk selama 3 saat sebelum membuat balingan atau hantaran$%) melantunkan bola berterusan dari satu tempat ke satu tempat lain dalam kaasan permainan yang ditetapkan.5)Pemain-pemain tidak dibenarkan masuk ke dalam kaasan gol ke%uali penjaga gol.&)'pabila penjaga gol keluar daripada kaasan golnya, dia akan dianggapsebagai seorang pemain padang.7)(ika bola keluar daripada garisan tepi, permainan disambung semula dengan satu balingan ke dalam oleh pasukan yang tidak menyebabkan bola itu keluar.)Semasa balingan per%uma, balingan mula atau balingan ke dalam dilakukan, pihak laan hendaklah berada pada jarak sekurang-kurangnya 3 meter daripada pembaling.

Tak masuk pun bola baling ....time tu 😂😂
Dh tak daftar
Nn🙈💜

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 3725
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 19 times
Gender:

PINGAT

Re: BOLA BALING

Post by Nursahirah74 » Fri Apr 05, 2019 9:24 pm

nananazeri wrote:
Thu Apr 04, 2019 10:36 pm
Nursahirah74 wrote:
Thu Apr 04, 2019 6:52 pm
Ikasnow wrote:
Sat Feb 02, 2019 6:27 pm
UNDANG-UNDANG DAN PERATURAN DALAM PERMAINAN BOLA BALING
1)Satu pasukan mengandungi 12 orang pemain. Semasa permainan, 7 orang pemain akan bermain, sementara baki 5 orang lagi akan menjadi pemain simpanan.Penggantian pemain boleh dilakukan bila-bila masa ketika dalam permainan.2)Permainan diadili oleh dua orang pengadil.3)Permainan dimulakan dengan satu balingan permulaan oleh pasukan yang memilih untuk membuat permulaan atau memulakan perlaanan. !alingan dibuat di garisan tengah.")Seseorang pemain dibenarkan #$a)menahan, menangkap, membaling, melontar atau memukul bola dengan apa %ara pun sama ada dengan tangan, lengan, kepala, paha atau lututnya$b)memegang bola untuk selama 3 saat sebelum membuat balingan atau hantaran$%) melantunkan bola berterusan dari satu tempat ke satu tempat lain dalam kaasan permainan yang ditetapkan.5)Pemain-pemain tidak dibenarkan masuk ke dalam kaasan gol ke%uali penjaga gol.&)'pabila penjaga gol keluar daripada kaasan golnya, dia akan dianggapsebagai seorang pemain padang.7)(ika bola keluar daripada garisan tepi, permainan disambung semula dengan satu balingan ke dalam oleh pasukan yang tidak menyebabkan bola itu keluar.)Semasa balingan per%uma, balingan mula atau balingan ke dalam dilakukan, pihak laan hendaklah berada pada jarak sekurang-kurangnya 3 meter daripada pembaling.

Tak masuk pun bola baling ....time tu 😂😂
Dh tak daftar


Siapa suruh tak daftar ...dh tahu fav play ..knpe tak masuk 😂😂
💕 Ara 💕

User avatar
nananazeri
Ahli Forum
Kapten
Kapten
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 6
Posts: 1536
Joined: Thu Nov 22, 2018 10:33 am
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
Gender:

Re: BOLA BALING

Post by nananazeri » Fri Apr 05, 2019 9:38 pm

Nursahirah74 wrote:
Fri Apr 05, 2019 9:24 pm
nananazeri wrote:
Thu Apr 04, 2019 10:36 pm
Nursahirah74 wrote:
Thu Apr 04, 2019 6:52 pm



Tak masuk pun bola baling ....time tu 😂😂
Dh tak daftar


Siapa suruh tak daftar ...dh tahu fav play ..knpe tak masuk 😂😂
Bukan tak daffar... Sbb tak pergi training la
Nn🙈💜

Post Reply

Return to “Sukan”