Active Topics

KEBUN BANDAR : JOM TANAM SENDIRI

Borak Berkaitan Apa-Apa Hobi Dan Minat

Moderators: Paktam, faizridwan

Post Reply
User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 2
Posts: 4196
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 76 times
Gender:

PINGAT

KEBUN BANDAR : JOM TANAM SENDIRI

Post by zylajasmine » Wed Dec 26, 2018 5:34 pm

Semalam sy post tentang cara nak pokok bunga meriah, ramai yang DM minta ajar. Cara pun sy dapat dalam group ni, semoga yang memberi dirahmati Allah.

Tengok pada gambar dah tau bahan-bahannya 😁

1 botol Yakult
2 biji telur ayam
Botol air mineral (500ml)

Peram dalam 3 hari (minimum), lagi lama lagi bagus
Nak guna jer, goncang dulu botol tu bagi sebati. Lepas tu tuang dalam baldi + air 2 liter.

Siram kat batang pokok sahaja, ikut sukatan sendiri macam sy yang malas nak menyukat. Sesambil tu ajak la pokok-pokok tu berbual, sembang manja 🤣.

InsyaAllah hasil dalam 2 or 3 minggu selepas siram baja Yakult tu. Kalau pokok tu degil sesangat nak berbunga, InsyaAllah keluar la putik-putik comel nanti.

Selamat Mencuba
Image
sumber :nurulshima
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 2
Posts: 4196
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 76 times
Gender:

PINGAT

Re: KEBUN BANDAR : JOM TANAM SENDIRI

Post by zylajasmine » Wed Jan 09, 2019 8:23 pm

Cara mudah tanam pokok kesum 😉
.
Ikut urutan gambar dibawah ☺️
guna filter ikan 😊

@napisah

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image

Image

Image


Image


sumber fb : Cik A Aweberryberrytoo
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 1
Posts: 3827
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 19 times
Gender:

PINGAT

Re: KEBUN BANDAR : JOM TANAM SENDIRI

Post by Nursahirah74 » Sat May 11, 2019 12:31 am

zylajasmine wrote: ↑
Wed Dec 26, 2018 5:34 pm
Semalam sy post tentang cara nak pokok bunga meriah, ramai yang DM minta ajar. Cara pun sy dapat dalam group ni, semoga yang memberi dirahmati Allah.

Tengok pada gambar dah tau bahan-bahannya 😁

1 botol Yakult
2 biji telur ayam
Botol air mineral (500ml)

Peram dalam 3 hari (minimum), lagi lama lagi bagus
Nak guna jer, goncang dulu botol tu bagi sebati. Lepas tu tuang dalam baldi + air 2 liter.

Siram kat batang pokok sahaja, ikut sukatan sendiri macam sy yang malas nak menyukat. Sesambil tu ajak la pokok-pokok tu berbual, sembang manja 🤣.

InsyaAllah hasil dalam 2 or 3 minggu selepas siram baja Yakult tu. Kalau pokok tu degil sesangat nak berbunga, InsyaAllah keluar la putik-putik comel nanti.

Selamat Mencuba
Image
sumber :nurulshima


Haa spe2 yg minat menanam tu boleh la guna konsep ni ☺️☺️
❤️ara 🐼

Post Reply

Return to “Hobi”