Active Topics

Azam tahun baru 2019

Forum Berkaitan Pendidikan, Matapelajaran Dan sekolah

Moderators: zylajasmine, napisah

Post Reply
User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 40
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Azam tahun baru 2019

Post by Paktam » Sat Dec 29, 2018 12:39 am

Dalam masa beberapa hari lagi 2019 akan datang menjelma.

Apakah azam yang anda nak buat? Di dalam artikel ini, saya senaraikan beberapa azam yang anda boleh dapatkan pada tahun 2019 nanti.

Jimat RM 150 sebulan (atau apa-apa nilai yang anda rasa boleh anda buat)

Nekadkan dalam diri anda yang anda akan jimat duit tahun ni. Saya ada senaraikan 14+ tips untuk simpan duit.

Jimat duit penting supaya anda dapat bersedia untuk waktu sukar yang akan datang.

Anda boleh juga gunakan duit tersebut untuk tujuan-tujuan tertentu seperti melancong dan melabur ke dalam hartanah.

Tu azam tahun baru pertama yang anda boleh buat. Yang kedua…
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 40
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Paktam » Sat Dec 29, 2018 12:39 am

Buat blog pertama anda

Sekarang ni nak buat blog tak susah. Senang sahaja terutama sekali kalau anda gunakan WordPress. Saya dah buat satu panduan mudah menggunakan WordPress yang boleh membantu anda mulakan perjalanan blog anda.

Dah buat blog anda sendiri? Mungkin azam tahun baru saya senaraikan selepas ini sesuai untuk anda…
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 40
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Paktam » Sat Dec 29, 2018 12:40 am

Buat duit pertama anda di Internet

Pada zaman subsidi yang semakin berkurangan ini, (saya pernah tulis yang satu hari nanti kita takkan ada subsidi langsung), anda patut cuba buat duit di Internet.

Dan dalam apa bentuk intervensi pasaran, ini adalah hakikatnya: Subsidi AKAN HILANG SUATU HARI NANTI. – Harga Minyak RON95 Akan Naik Lagi

Selain daripada kewangan, kita kena tengok badan kita juga…
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 40
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Paktam » Sat Dec 29, 2018 12:40 am

Menjadi lebih sihat

Menjadi lebih sihat ini termasuklah turunkan berat badan. Menjadi lebih sihat ni lebih holistik sedikit sebab kalau turunkan berat badan sampai rendah sangat pun masalah juga.

Mungkin ini azam tahun baru yang boleh menguatkan diri anda supaya anda boleh kejar semua azam anda yang lain. Lagi kuat badan, lagi bagus untuk anda. Lagi banyak benda boleh buat.

Kan?

Kadang-kadang ada yang kurus sangat sampai menakutkan orang lain yang tengok. “Macam penagih”, orang selalu kata kalau nampak orang yang sangat kurus.
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Ikasnow
Ahli Forum
Leftenan Muda
Leftenan Muda
Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 918
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:14 am
Mood:
Has thanked: 5 times
Gender:

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Ikasnow » Sat Dec 29, 2018 7:43 am

Pencapaian dan kegagalan peribadi kita pada tahun 2017 boleh dinilai berdasarkan kiraan matematik yang mudah. Ia meliputi semua perkara, daripada kerjaya, kesihatan sehinggalah aspek kerohanian.

Sebagai contoh, jika kita mempunyai pendapatan RM3,000 sebulan dan berazam untuk menyimpan 10 peratus daripadanya, kita akan dapat menabung RM300 sebulan atau RM3,600 setahun.


Dari segi kesihatan, kalau kita menyasarkan untuk berjoging dua kali seminggu dengan 30 minit setiap sesi, kita mampu melakukannya sebanyak 104 kali atau selama 52 jam setahun. Jika ingin meningkatkan ibadah dengan solat lima waktu secara berjemaah pula, angkanya akan mencecah 1,825 kali setahun. Kalaupun tidak mencapai sasaran 100 peratus, prestasi kita masih dianggap baik andai dapat menabung RM3,000, berjoging 80 kali dan solat berjemaah 1,500 kali dalam setahun.
💚iqa💚

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 40
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Paktam » Sat Dec 29, 2018 9:31 am

Ikasnow wrote:
Sat Dec 29, 2018 7:43 am
Pencapaian dan kegagalan peribadi kita pada tahun 2017 boleh dinilai berdasarkan kiraan matematik yang mudah. Ia meliputi semua perkara, daripada kerjaya, kesihatan sehinggalah aspek kerohanian.

Sebagai contoh, jika kita mempunyai pendapatan RM3,000 sebulan dan berazam untuk menyimpan 10 peratus daripadanya, kita akan dapat menabung RM300 sebulan atau RM3,600 setahun.


Dari segi kesihatan, kalau kita menyasarkan untuk berjoging dua kali seminggu dengan 30 minit setiap sesi, kita mampu melakukannya sebanyak 104 kali atau selama 52 jam setahun. Jika ingin meningkatkan ibadah dengan solat lima waktu secara berjemaah pula, angkanya akan mencecah 1,825 kali setahun. Kalaupun tidak mencapai sasaran 100 peratus, prestasi kita masih dianggap baik andai dapat menabung RM3,000, berjoging 80 kali dan solat berjemaah 1,500 kali dalam setahun.
Okay ..terima kasih @Ikasnow
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Ikasnow
Ahli Forum
Leftenan Muda
Leftenan Muda
Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 918
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:14 am
Mood:
Has thanked: 5 times
Gender:

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Ikasnow » Sat Dec 29, 2018 6:02 pm

Paktam wrote:
Sat Dec 29, 2018 9:31 am
Ikasnow wrote:
Sat Dec 29, 2018 7:43 am
Pencapaian dan kegagalan peribadi kita pada tahun 2017 boleh dinilai berdasarkan kiraan matematik yang mudah. Ia meliputi semua perkara, daripada kerjaya, kesihatan sehinggalah aspek kerohanian.

Sebagai contoh, jika kita mempunyai pendapatan RM3,000 sebulan dan berazam untuk menyimpan 10 peratus daripadanya, kita akan dapat menabung RM300 sebulan atau RM3,600 setahun.


Dari segi kesihatan, kalau kita menyasarkan untuk berjoging dua kali seminggu dengan 30 minit setiap sesi, kita mampu melakukannya sebanyak 104 kali atau selama 52 jam setahun. Jika ingin meningkatkan ibadah dengan solat lima waktu secara berjemaah pula, angkanya akan mencecah 1,825 kali setahun. Kalaupun tidak mencapai sasaran 100 peratus, prestasi kita masih dianggap baik andai dapat menabung RM3,000, berjoging 80 kali dan solat berjemaah 1,500 kali dalam setahun.
Okay ..terima kasih @Ikasnow
[/@Ikasnow

sama sama , jangan lupaa nanti dah SPM dah . buat laa lelok SPM tuu jangan banyak main sangat@Paktam
💚iqa💚

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 40
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Paktam » Sat Dec 29, 2018 8:13 pm

Ikasnow wrote:
Sat Dec 29, 2018 6:02 pm
Paktam wrote:
Sat Dec 29, 2018 9:31 am
Ikasnow wrote:
Sat Dec 29, 2018 7:43 am
Pencapaian dan kegagalan peribadi kita pada tahun 2017 boleh dinilai berdasarkan kiraan matematik yang mudah. Ia meliputi semua perkara, daripada kerjaya, kesihatan sehinggalah aspek kerohanian.

Sebagai contoh, jika kita mempunyai pendapatan RM3,000 sebulan dan berazam untuk menyimpan 10 peratus daripadanya, kita akan dapat menabung RM300 sebulan atau RM3,600 setahun.


Dari segi kesihatan, kalau kita menyasarkan untuk berjoging dua kali seminggu dengan 30 minit setiap sesi, kita mampu melakukannya sebanyak 104 kali atau selama 52 jam setahun. Jika ingin meningkatkan ibadah dengan solat lima waktu secara berjemaah pula, angkanya akan mencecah 1,825 kali setahun. Kalaupun tidak mencapai sasaran 100 peratus, prestasi kita masih dianggap baik andai dapat menabung RM3,000, berjoging 80 kali dan solat berjemaah 1,500 kali dalam setahun.
Okay ..terima kasih @Ikasnow
[/@Ikasnow

sama sama , jangan lupaa nanti dah SPM dah . buat laa lelok SPM tuu jangan banyak main sangat@Paktam
Okay aku akan mencuba
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 8
Posts: 4396
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: Azam tahun baru 2019

Post by zylajasmine » Sat Dec 29, 2018 9:23 pm

Azam tahun ni dah settle ke kome?
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

Iskandar
Ahli Forum
Koperal
Koperal
Malaysia
Posts in topic: 12
Posts: 213
Joined: Tue Dec 25, 2018 6:36 pm
Has thanked: 9 times

Re: Azam tahun baru 2019

Post by Iskandar » Sat Dec 29, 2018 9:51 pm

zylajasmine wrote:
Sat Dec 29, 2018 9:23 pm
Azam tahun ni dah settle ke kome?
Saya suka azam tahun ini

Post Reply

Return to “Pendidikan Dan Sekolah”