Active Topics

Search found 1027 matches

by feyaa27
Sat Aug 03, 2019 3:55 pm
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Demam Campak
Replies: 8
Views: 1175
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Demam Campak

nananazeri wrote:
Thu Jun 13, 2019 12:03 am
feyaa27 wrote:
Wed Jun 12, 2019 11:28 pm
Ikasnow wrote:
Wed Jun 12, 2019 11:25 pm



kann , bila kena demam campak memang sakit gila 😂



Betul tu.... Saya tak pernah kena lagi
Sama LA saya pon take pernah


Nanti kena LA tu :)
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:42 pm
Forum: Sukan
Topic: BOLA JARING
Replies: 38
Views: 5641
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: BOLA JARING

Nursahirah74 wrote:
Sun May 12, 2019 10:10 pm
Matasepet wrote:
Sat Apr 06, 2019 9:43 pm
Nursahirah74 wrote:
Sat Apr 06, 2019 6:29 pm




Hm...yg ni sya dh kuasai ...😁😁
Aku lagi tak tau macam mane nak main bola jaring😂tak mahir lagi
Alalalalala ...belajar laa bukan susah pun nak main 🤔🤔😅😅






Tolong la ajar macam mana nak main bola jaring
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:40 pm
Forum: Penghuni Rumah Nurul Iman
Topic: LELAKI VS PEREMPUAN. SIAPA MENANG?
Replies: 151
Views: 16261
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: LELAKI VS PEREMPUAN. SIAPA MENANG?

Paktam wrote:
Fri Jun 07, 2019 9:25 am
Nursahirah74 wrote:
Mon May 27, 2019 2:26 pm
Paktam wrote:
Sun May 26, 2019 12:15 pm

Lain Kali bagi nasihat lagi ya
[/q@Paktam insya Allah bole je
Kita patut to long menolong



Betul tu kita kena ada sikap tolong menolong antara satu sama lain.
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:36 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

"BERJALAN LAH DENGAN RENDAH HATI" Allahumma solli ‘ala Sayyidina Muhammad wa ‘ala ali Sayyidina Muhammad.. Duhai Diri Tetaplah bersikap rendah hati... Ingatlah begitu banyak orang sombong Di sana sini... Tolong jangan jadi seperti mereka. Kita ada Tuhan, maka bersikaplah Sebagaimana manusia berTuhan...
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:35 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

Ramai manusia yang memiliki harta yang melimpah-ruah, tetapi masih tidak berpuas hati dengan pemberian Allah itu. Orang seperti ini begitu haloba untuk menambahkan longgokan hartanya tanpa memperdulikan cara memperolehinya sama ada halal atau haram. Mereka seumpama orang fakir yang sentiasa menghara...
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:35 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

PUASA ENAM DI BULAN SYAWAL Salah satu dari pintu-pintu kebaikan adalah melakukan puasa-puasa sunnah. Sebagaimana yang disabdakan Rasulullah SAW: “Maukah aku tunjukkan padamu pintu-pintu kebaikan?; Puasa adalah perisai, …” (Hadis hasan sahih, riwayat Tirmidzi). Puasa dalam hadis ini merupakan perisai...
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:34 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

4) Mendidik Diri Supaya Bersederhana Dalam Menyambut Aidil Fitri Aidil Fitri diraikan tanda sebagai tanda kemenangan menempuhi Ramadan yang lalu. Namun itu tidak bermakna umat Islam harus meraikannya sehingga sebulan penuh dalam bulan Syawal itu. Sebaiknya, puasa sunat Syawal sudah pun dimulai pada ...
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:33 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

160 of 365 🗓 AHAD 💕 05 SYAWAL 1440H 09 Jun 2019 Bismillahir Rahmanir Rahiim... Assalamualaikum dan Selamat Pagi اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم Setiap hari yang datang adalah hari yang berharga. Semoga kita senantiasa berada dalam rahmat, taufik dan hidayah Nya ┈••✾•◆❀◆•✾••┈•┈┈••✾•◆❀◆...
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:33 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

GANTI PUASA BERSAMA DENGAN PUASA ENAM

Mari kita baca pandangan mufti berkenaan puasa enam bersekali dengan puasa ganti (qada') Ramadhan yang ditinggalkan.

Pelihara ibadah dan laksanakannya dengan amalan yang sahih, supaya menjadi bekalan dan manfaat di akhirat kelak.

TipsPuasa6Syawal
by feyaa27
Wed Jun 12, 2019 11:32 pm
Forum: Tazkirah Umum
Topic: Nasihat-Nasihat Kehidupan
Replies: 367
Views: 26702
Mood:
Gender:
Negeri Perak, Malaysia

Re: Nasihat-Nasihat Kehidupan

159 of 365 🗓 SABTU 💕 04 SYAWAL 1440H 08 Jun 2019 Bismillahir Rahmanir Rahiim... Assalamualaikum dan Selamat Pagi اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم Setiap hari yang datang adalah hari yang berharga. Semoga kita senantiasa berada dalam rahmat, taufik dan hidayah Nya ┈••✾•◆❀◆•✾••┈•┈┈••✾•◆❀...

Go to advanced search